موسیقی و آرامش روان

اغلب مردم به موسیقی به دیده یک سرگرمی و یا وسیله تفریح نگاه می کنند، برخی دیگر فقط وقتی که دچار احساسات تند و شدید می شوند به سراغ آن می روند و عده ای نیز موسیقی را شغل و حرفه خود می دانند. موسیقی تاثیر مستقیمی روی حس و حال ما دارد. در اغلب فروشگاه ها کتاب فروشی ها، رستوران ها و... از موسیقی استفاه می شود تا حس و حال مشتری ها بهبود یابد و حتی بخواهند مدت زمان بیشتری را در آنجا بگذرانند. موسیقی فضا را روشن تر می کند، لبخند به لبان شما می آورد، شما را به گریه می اندازد، شما را عاشق می کند و تاثیر مستقیم روی حال و هوای شما دارد. آزمایشات مختلف به عمل آمده در موقعیت های متفاوت نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی حتی قبل از عمل جراحی، باعث کاهش استرس و نگرانی بیماران می شود.

یکی از ارزان ترین و ساده ترین روش ها برای مقابله با بی خوابی، گوش دادن به موسیقی است. اگر بتوانید شب ها 45 دقیقه موسیقی آرام بخش گوش بدهید، مطمئن باشید که شب هنگام راحت تر به خواب می روید، چرا که موسیقی روح شما را درمان می کند.

گوش دادن به موسیقی و ساز زدن باعث بهبود یادگیری و افزایش توانایی های ریاضی می شود و میزان تمرکز و توجه فرد را نیز افزایش می دهد. محققان و دانشمندان در مورد اینکه باید چه نوع از موسیقی به کار گرفته شود تا به این نتیجه برسیم، مطمئن نیستند اما در یک چیز کاملاً مطمئن هستند اینکه موسیقی باید به شما احساس راحتی و خوشی بیشتر بدهد و انرژی شما را برای انجام کارهای دیگر بالا ببرد و علاوه بر آن باعث:

کاهش احساس خستگی
افزایش انگیزه های روانی
آرامش روانی
بهبود هماهنگی های حرکتی در بدن
کاهش گرفتگی های عضلانی
افزایش میزان باروری
کاهش استرس و تشویش ها
کاهش فشارخون
بهبود وضعیت خواب
شود. بنابراین بار دیگر که احساس نگرانی، اضطراب و افسردگی کردید، بهتر است به سراغ یکی از بهترین موزیک هایی که تا به حال شنیده اید بروید و به آن گوش بدهید تا هر چه سریع تر حس و حال بهتری پیدا کنید.

افزایش اعتماد به نفس

مهمترین علت شکست ها و ناکامی ها، نبود اعتماد به نفس کافی و بی میلی به یادگیری و بیشتر یاد گرفتن است. دانش آموزانی که در امتحانات خود نمرات خوب نمی گیرند، هوش و توانایی های ذهنی پایین تری ندارند بلکه بی علاقگی به آن مسئله و کمبود انگیزه کافی باعث کاهش عملکرد آنها می شود. دروس موسیقی در حین تحصیل به دانش آموزان کمک می کند تا از نظر ذهنی انگیزه و اعتماد به نفس کافی به دست آورند. برای آنکه میزان باور کودکان مان را نسبت به خودشان بالا ببریم و همچنین اعتماد به نفس شان را بالا ببریم، بهتر است از موسیقی استفاده کنیم.



برای یادگیری حرفه ای موسیقی

همین الان اقدام کنید


پیش ثبت نام

شیراز ، فلکه گاز، صد متر به سمت میدان اطلسی، طبقه فوقانی نان فانتزی آرتا، آموزشگاه موسیقی اردیبهشت شیراز

تلفن : 07132276595

موبایل : 09172499964

ایمیل: info@shiraz-music.com

اینستاگرام : ordibehesht_music_academy@

تلگرام : ordibehesht_music_academy@

آموزشگاه موسیقی اردیبهشت ،تخصصی ترین و جزء بهترین آموزشگاه موسیقی در شیراز افتخار دارد با همکاری اساتید و دانش آموختگان رشته موسیقی در مقاطع کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد موسیقی و اساتید فعال در عرصه نوازندگی گروه های موسیقی پاپ ، موسیقی کلاسیک وموسیقی ایرانی، نگرشی آکادمیک ، مهارتی و متفاوت از روش سایر آموزشگاه ها را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

طراحی و بهینه سازی: گروه طراحی سیرن