باب دیلن

باب دیلن که اسم کامل او رابرت الن زیمرمن است در 24 ماه مه سال 1941 میلادی در مینه سوتا متولد شد.

وی به یک خانواده یهودی از طبقه متوسط جامعه تعلق داشت

در دهه 1950 باب مثل بسیاری از کودکان و نوجوانان امریکایی از طریق وسیله جدیدی به نام رادیو ترانزیستوری عاشق موسیقی شد. او در نوجوانی زادگاه خود را ترک کرد و نام خود را تغییر داد.

او اشعار ادبی و روشنفکرانه کلاسیک را با موسیقی راک اند رول در هم امیخت.دیلن در ایجاد سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk rock) در اواسط دهه شصت بسیار تاثیر گذار بود و به شکسپیر هم نسلان خود شهرت یافت .

باب دیلن به خاطر ترانه های زیبا و پر مفهومش بارها نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد و در نهایت جایزه ادبیات سال 2016 به او تعلق گرفت

اما دیلن به تماسهای مکرر مسولان اکادمی نوبل پاسخ نداد و سرانجام انها اعلام کردند تلاش خود را برای یافتن او متوقف کرده اند. بلافاصله پس از اعلام نام او به عنوان برنده نوبل او در لاس وگاس بر روی صحنه رفت اما هیج اشاره ای به این جایزه نکرد 

 

 



برای یادگیری حرفه ای موسیقی

همین الان اقدام کنید


پیش ثبت نام

شیراز ، فلکه گاز، صد متر به سمت میدان اطلسی، طبقه فوقانی نان فانتزی آرتا، آموزشگاه موسیقی اردیبهشت شیراز

تلفن : 07132276595

موبایل : 09172499964

ایمیل: info@shiraz-music.com

اینستاگرام : ordibehesht_music_academy@

تلگرام : ordibehesht_music_academy@

آموزشگاه موسیقی اردیبهشت ،تخصصی ترین و جزء بهترین آموزشگاه موسیقی در شیراز افتخار دارد با همکاری اساتید و دانش آموختگان رشته موسیقی در مقاطع کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد موسیقی و اساتید فعال در عرصه نوازندگی گروه های موسیقی پاپ ، موسیقی کلاسیک وموسیقی ایرانی، نگرشی آکادمیک ، مهارتی و متفاوت از روش سایر آموزشگاه ها را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

طراحی و بهینه سازی: گروه طراحی سیرن